mineralsmink

image215
idag hittade jag en kul hemsida,
tikei.se som har kommit med en ny shop där man kan köpa beståndsdelar för att göra sitt eget "mineral makeup". askul, jag måste testa fan! om jag får lite cash bara för är fattig som sune just nu :( i alla fall.. märken som ID och Philosophy är kända för sina rena och naturliga produkter, men nu slipper man lägga ner lika mycket pengar som förut. men är produkterna från tikei.se lika bra?

allmänt om mineral makeup

Varför Mineral Makeup?
  • Mineraler innehåller inga konserveringsmedel eller andra skadliga ämnen
  • Bra för känslig hud
  • Lugnar irriterad hud - antiinflammatorisk
  • Mycket liten allergirisk
  • Täcker bra men ser ändå naturligt ut
  • Huden blir silkeslen och jämn
  • Man känner sig inte "spacklad"
  • Täpper inte igen porerna
  • Inorganiskt - bakterier kan inte växa i mineraler
  • Både zinkoxid och titandioxid, som används i de flesta mineral makeup-produkter, är naturliga solskyddsmedel
  • Tillåter huden att andas
  • Minimerar synbarheten av porer och fina linjer
  • Ger en perfekt finish och gör att huden strålar
  • Håller hela dagen



Kommentarer
Postat av: Lisa

Måste bara kommentera ditt inlägg om mineralsminket från tikei. Jepp, det är lika bra som det man köper :-) Jag har testat och för första gången i mitt liv lyckats hitta EXAKT min hudton på foundation! Allt jag har köpt färdigt har varit för rosa eller för mörkt eller för gult. Att göra det själv var superenkelt och resultatet blir jättebra. Låter som värsta reklamen, men jag är helnöjd med det :-) Rekommenderas!

2007-04-16 @ 20:15:14

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback