svar till elin

"hejdu, jag undrar hur man märker magkatarr?"
det är nog olika, men för mig började det med att jag kände mig förkyld, typ fick kallsvettningar och kände mig febrig. sen själva magverken kommer oftast i samband med måltider, man får kramp, illamående, kväljningar m.m.  smärtan man får gör väldigt väldigt ont, och man bör gå till en läkare och få medecin för detta, eftersom det inte går över av sig själv (inte innom 2-3 månader i alla fall), och så länge orkar man inte stå ut. magen är extra känslig för stark och kryddad mat, sura grönsaker och frukter (t.ex tomat och apelsin), hårdsmält mat m.m under tiden man är sjuk. man bör endast äta pasta, ris, potatis, fisk, banan, yoghurt, dricka te och andra saker som är milt för magen.

Kommentarer
Postat av: elin

jätte tacksam för svar, tack! :)

2007-04-23 @ 19:21:28

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback