äckel vinter

(idag skulle jag verkligen behöva en solsemester mer än någon eller något annat)
jag hatar vintern, det finns inget posetivt med den. tack för att det inte har kommit någon snö hititlst.
hoppas fan att det inte kommer komma någon heller. då kommer jag gråta. eller, en liten posetiv sak finns det faktiskt. och det måste ju vara snowboard och skidåkningen. men vafan, man kan dra utomlands upp på något högt berg mitt i sommaren och åka skidor. eller så kan man åka där det finns konstgjord, så vinter tror jag vi skulle klara oss bra jävla bra utan.

tänk att gå ut, inte veta att det snöat hela natten, har helt vanliga mindre tjocka skor på sig (kanske rent utav jävligt otur att man inte ens hunnit kirra vinterskor SOM JAG :@), och komma ut och ställa sig i en meter djup snö. sen pulsa ut till bussen, som aldrig kommer pga att den fått jävla kylskador i motorn eller vägen inte varit plogad, eller så har den kört bakom en jävla plog hela vägen. sen när bussen finally kommer (observera att vid den här tiden har du köldskador i tårna, fingrarna och det är jävligt svårt att andas med näsan eftersom den i princip har domnat bort eller så har andningsgångarna där inne frusit till is). så är det självklart en extremt sur busschauför (man är inte glad om man kört bakom en plog). bara det gör att man blir dubbelt så irriterad. sen när du ska ta tåget, står ungefär hälften av sveriges människor inne i den varma delen av perrongen och trampar, ingen vill ju vara ute i kylan och vänta på det 538957 timmars försenade tåget. men du, som har oturen att åka med en buss bakom en plog, kommer för sent för att ens få plats inne, så du får gå ut, igenom den varma och extremt sköna perrongen där du mer än gärna skulle stannat, för att sedan stå och trampa snö utanför. när tåget äntligen kommer tar det inte 5 minuter att åka dit du ska, utan minst 40 eftersom den kör antingen i 5 km i timmen eller så stannar den stup i kvarten. erkänn, att sommar året runt bara skulle vara lättare?

Kommentarer
Postat av: sosso

det e bra em!

2007-01-19 @ 21:55:22

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback