posetivitet va!

min syster frågade mig idag, hur jag lyckas vara så glad fast jag varit med om så mycket, och fortfarande är med om saker, och hur jag kunde se allting så posetivt. mja, hjärtat. jag tror att det är för att man måste uppskatta alla småsaker i livet, och självklart dom stora. stora händelser sker ju inte lika ofta, så därför är det lättare att uppskatta småsaker som t.ex när man hittar en tiokrona, man får åka buss gratis, man träffar papperskorgen, ett gulligt sms, komma hem och någon har lagat god mat, kramar, bra musik, någorlunda bra väder (sol är skönt, regn är mysigt så det mesta uppskattas som bra väder i mitt liv :D), ditt favoritprogram går i dubbelavsnitt, inga läxor, nyöppnade shampooflaskor (då tar man sådär jättemycket överdrivet mer än vad man behöver), byta hårfärg, göra perfekt kaffe, ta en bild man blir nöjd med, någon säger något fint, man hinner med tåget fast man försov sig, hitta sin drömtröja på rea och typ tusen saker till! småsaker man kan uppskatta varje dag. sen andra saker som typ dop, bröllop, få ett syskon, bli kär och sånna saker som inte händer lika ofta kan man må bra av långsiktigt. sen så skratta mycket. bättre att skratta i onödan än att inte skratta när man borde! ett gott skratt förlänger livet, ett gott liv förlänger skrattet..

Kommentarer
Postat av: Jessie

mycket bra skrivet :)

2008-03-23 @ 16:20:01

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback