sveriges matvanor

dokumentären "vi äter oss till döds" går ikväll. andra avsnittet av 3? tror jag att det är.
dem påstår tydligen att var tionde svensk är överviktig eller fet. jag tror att det är fel på långa vägar. inte fasiken ser jag massa överviktiga människor när jag sitter på tåget, handlar, är i stan etc? mulliga finns en hel del, men mulligt är fint. jag fattar inte ens vilken källa som tagit fram faktan om att var tionde svensk är fet. det är råfel!

fast det är betydligt fler tonåringar som är överviktiga. är det var femte kanske? kan jag förstå. tonåringar har ett annat sug efter godis, läsk och andra sötsaker. desutom har tonåringar nästan alltid småpengar och godis finns oftast i skolan. även fast vissa skolor förbjudits att sälja godis (som t.ex min), säljer dem bullar, kakor, kexchocklad och läsk. varför anser man att detta är ett bättre allternativ? det är nästan värre?

vi äter oss till döds - tv3 20.00

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback