uh!

min 3 åriga lillasyster vendela sitter brevid mig. hon vill titta på film på datorn och hon har inga hörlurar. jag har hörlurar, hon vill långa mina hörlurar. jag ryser.

jag får värsta bilden framför mig hur hon pluggar in mina älskade hörlurar som både stänger ute flygplansbrus och snoriga ungar som skriker, i sina otvättade dagisbacilliga öron, och hur det gula vaxet fastnar på snäckorna, och som sen förs över till mina öron. hennes snorbacilusker från små mongobarn från dagis sprids via lurarna och förs över till min hjärns om nu infekteras av någon läskig barnsjukdom som jag haft turen att inte ha. och som det självfallet inte finns botemedel för. inte ens batman eller någon annan supersuper hjälte skulle kunna stoppa bacillens framfart och jag har snart bara 24 h kvar att leva. vad jag ska göra, det vet jag inte.

hon får inte låna lurarna!

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback