update 2

sho man. det har börjat bli lite för varmt nu. temperaturen ligger runt 50-55 grader i solen, ibland är det så varmt att man packar ihop alla saker och nästan springer till närmaste affär (för luftkonditioneringen). jag har både bränt mig och fått soleksem, eksemen kills me, men jag försöker att inte klia, för det blir så jävla svullet och äckligt då.

anyway, idag var vi på air and sea show på morgonen, vi hade planerat att stanna hela dagen (9 AM - 5 PM), men så blev det inte för det blev för varmt och vi hade för lite dricka med oss. men i alla fall, det var asmycket coola flygplan, det coolaste var nog ett platt (såg ut som en solfjäder i formen ungefär), som påminde lite som ett ufo. sen var det massa jetflyg som flög skitsnabbt, ni vet sånna som flyger så snabbt att ljudet inte hänger med så det jättehöga ljudet kommer efteråt? sen var det massor med små trixflyg, fallskärmshoppare, båtar m.m.

igår gick vi ut på pieren. den går ca 500 meter ut i vattnet. och ska man gå ut där bör man defenitivt gå ut på kvällen när himlen är alldeles rosa och alla ljus i husen är tända. lite new york känsla faktiskt. och det är skit skönt att gå ut på pieren på kvällen efter en varm dag, det blåser ju sådär skönt när man är så långt ut i vattnet. jag låvar med å att man sover som en gud efter det.

jag trodde att maten här skulle vara piss, det är den ju i och för sig rätt så mycket, men satan vad mycket bra mat det finns. fullkorn i det mesta, och det finns frukt för ett helt land i en vanlig matbutik. man kan köpa plastbehållare med fruktsallad i (ca 2 liter), med stoooora melonbitar (3 sorter), jordgubbar, annanas och vindruvor. det finns sjukt mycket av allting, allting finns i en nyttig veriation och publix (största och nästan enda matbutiken) har en kampanj om hur man ska äta nyttigt osv. god mat finns det i alla fall.

nu ska jag ut och poola, eller i alla fall så fort det blivit lite mindre varmt.. ha det bra hemma i kalla sverige :3

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback