poesi - digitala siffror

hela jag är digitala siffror
mellan mina nakna tår pekar pilen, röda streck.
drar in och ut magen, bara ett hekto ned.
siffran behöver inte vara låg, bara lägre.

för hur ska jag känna mig acceptabel,
innan jag får röra vid dig?
jag räknar varenda sekund, sekunderna tills jag ska möta dig igen.
och hjärtat slår snabbare, minus ett hekto.

digitala siffror, först högre, sen lägre.
tiden går trögt, men den rinner endå förbi.
jag fördriver tiden med ciggaretter.
ask-svart är min insida, men vad gör det.
så länge mina ben syns, vad gör det?
kan knappast göra min insida svartare än vad den redan är.

småtimmar blir till gryning, du är inte långt bort.
kanske ett hav, kanske en våg.
min våg visar mindre än igår,
för jag krossade mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: misia

men shit, har inte du skrivit den texten tidigare? du la väl upp den för några dagar sen.
hursomhelst jättefin, den texten berör verkligen. puss på din talang.


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback