Rökning

image870
Jag ska inte romantisera rökning mer nu.
För igår såg jag ett par som var ute och gick med sina tvillingar i solskenet.
Tvillingarna var på sin höjd 1 år. Jättefint, trevligt, härlig familj tänker ni.

Problemet var bara att föräldrarna rökte. Verkligen rökte.
Det är så fel att röka som förälder. Oavsett om ungen är 1 år eller 15 år så är det fel!
Jag tycker man som förälder ska vara en förebild och göra världen så fin som det går för sina barn,
eftersom dom endå kommer upptäcka saker och ting på senare ålder.

Ungefär som sagor. Många författare anser ju att sagor är för milda, snälla och fina.
Vad är det för snack? Barnen kommer i sin tur växa upp och lära sig att världen är allt annat än bra.
(Eller.. många gånger är den det). Tycker barn ska vara barn så länge det går.

Nu ska jag titta på Andra avenyn tills mina ögon svider.
Desutom köpte jag en vanilj-brännolja idag, och Mrs.Glaspie sa att jag såg ut som en fé.
Vissa saker är helt enkelt lite bättre än allt annat.


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback