Some dancing and crying

Er önskan är min lag, som jag så fint brukar säga. Och Linda vill att jag talar om vilken typ av kläder som är "Ema", eftersom jag aldrig laddar upp outfitsbilder då jag vill sticka ut bland alla modebloggar.

Jag har väldigt svårt att sätta fingret på vad som är Ema. Jag placerar inte mig själv i något fack som många gör. Men det jag klär mig mest i är figursydda klänningar. Sen tycker jag att detaljer är jätteviktigt. Som fina hårspännen, örhängen, brocher eller knappar på kläder. En vanlig svart kofta blir på en gång finare om man har ett fint hårband till, bara för att ta ett exempel. Sen dras jag ofta till färgglatt, mönstrat, mörkblått, gult och rosa i olika nyanser.
Men det som jag dödar för är 50-talsinspirerade kläder och marint. Det är så fint.

Men om jag fick göra det lite enformigt och tråkigt, så skulle jag vilja byta garderob med Bea Szenfeld eller Leighton Meesters karaktär Blair i Gossip girl.


(Klänningen Bea har på första bilden provade jag miljarder ggr innan jag bestämde mig för att inte köpa den. Kanske något jag ångrar varje dag)

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback