World book day

image958
Idag var det en författare som föreläste i skolan, och det kändes bokstavligen som om jag var den enda som lyssnade. Om jag hade pengar som jag kunde göra vad jag ville med, i obegränsade mängder, skulle jag skapa någon slags fond som hade med böcker och läsning att göra. Jag tycker hela Sverige, antagligen hela världen, borde läsa mer. Ord är ett vapen, ord är det enda sättet att uttrycka sig på. Ändå så klassas man som en nörd om man går till bibloteket eller om man läser på sin fritid.

Nu ska jag börja läsa en ny bok: Inga händer - Inga kakor.
För jag älskar att läsa och jag tänker aldrig sluta älska det.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej! Jag var bara inne och kikade lite på din sida. Tänkte att jag skulle lämna ett avtryck och inte avlägsna mig helt anonymt. /Petra

Postat av: Leslie

Jag håller fullständigt med dig. ord är kunskap och jag kommer alldig att sluta läsa.

2009-02-18 @ 19:32:29
URL: http://leslita.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback