det värsta som kan hända

ditt hår likt korpsvart svinto
om och om igen rann haven över och kvävde mina luftvägar
tankarna samlas bryts ned i takt med chocken
inte det värsta som kan hända,
tänk på barnen som tömmer sina påsar på vitt pulver.

ditt hår likt korpsvart svinto

stannar upp försöker bli ett med ensamheten
mina andrum är rum fyllda av saknad och behov
mina misstag ligger som ett moln, skymmer sikten
inte det värsta som kan hända,
tänk på en bil i indien med ett kidnappat barn att köra om.

men alla bitar faller isär i miljoner små skärvor
och jag skär mig på dem oräkneliga gånger
det ligger mycket bakom alla tankar
dom ilar som avfyrade kanoner
ned längst ryggraden ända ner i tårna
ditt hår likt korpsvart svinto
luggen som du alltid tvinar mellan fingrarna
och jag tänker att det här,
det är det värsta som kan hända.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback