Städerna i mina drömmar

Jag vill flytta. Kanske inte precis nu, men om några år. Efter studenten.
Jag vill bo i en stad där det händer saker hela tiden. Kortfattat vill jag bo i en stad
som verkligen är en stad. Stockholm är ju fan bara på låsas. Det är ingenting om
man jämnför med annat.

image715

London hatade jag till en början, kanske inte bokstavligen, men tyckte mindre om.
men på senaste tiden har jag förstått charmen i staden. Paris är ju drömmen.
Franska kan jag dock inte men i gymnasiet ska vi ändra på det. Tänk,
en trång liten lägenhet i någon liten smutsig gränd i Paris. Jag ryser.

I New York stannade mitt hjärta kvar.

Underbart med New York:
Bagels, kringelstånd, mycket rörelse, aldrig tyst, Starbucks, papperspåsar,
underbara fruktsallader, vackra byggnader, se livet ur olika perspektiv (dvs antingen
på marken eller högt upp ur fågelperspektiv), trevligt folk, mycket vintage, marknader,
roligare affärer, Central park, tunnelbanan, gatukonsten, salladsbarer osv osv..

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback