Uppskatta


image714
Foto: Said Karlsson

Det finns så mycket saker jag uppskattar mer nu, än vad jag gjorde förut.
Bara för två år sedan var jag en vilsen liten själ som varken visste någonting in eller ut.
Jag vet vem jag är nu, och helt plötsligt från ingenstans ser man alla små fina saker också.
Förut var alla känslor på liv eller död. Nu klarar man sig. På något jävla vänster.

Emil är den vackraste som finns. Speciellt när han sitter i ett speciellt ljus och hans
perfekta käkben syns. Då lixom ilar det i hela kroppen. Och när han inte får upp sin
dragkedja. Det är också så fint.

Min syster Saga är bäst. Folk tycker det är underligt. Att jag tycker om min syster alltså.
Men hon är ultimat. Hon är bra på att gömma undan skräp på konstiga ställen,
äta godis, somna med TVn på, pyssla ihop fina saker till mig när jag är sjuk osv.
Och så vet hon allt om Snook & Tokio Hotel, och det visar ju vad hon uppskattar.

Sofia är det bästa som hänt mig tror jag. Hon skulle kunna jämnföras med ett lejon.
Hon är stark, har jordens finaste hår och så är hon ju lejon också. Bara det.
Hon förgyller mina dagar på alla möjliga vis.
Sofia är bäst på att slarva bort saker & att komma försent. Och så gillar hon djur,
fika, hänga i stan, drömma om sin framtid och att titta på dåliga filmer/serier.

Sist mamma. Fast ändå först för mamma klarar jag mig verkligen inte utan.
Hon är som bäst när hon försöker peppa sig själv, när hon går runt och säger hur
bra hon är och hur mycket roliga saker hon har varit med om och ska vara med om.
Så dricker hon alltid upp mitt te. Hon dricker ca 10 koppar om dagen och påstår att nej vadå,
jag tycker inte alls om te.

Jag minns första gången jag såg Emil. Han stod i trappan i caféet i skolan och väntade
på någon. Det var nästan bara han och jag där, och för några sekunder som kändes som
en evighet, möttes våra blickar. Sen kom den där personen han väntat på, och han försvann.
Då var jag säker på att jag hade sett det vackraste någonsin.

Oj vad jag babbalar på.
Det jag vill komma till är att; uppskatta mera. Vet inte hur många gånger jag skrivit det nu.
Det kommer komma flera gånger mina honeybuns, det kan jag lova.
Känner att hela mitt liv just nu går ut på att uppskatta saker & må bra.

Det är viktigt.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag känner igen mig sjukt mycket i sofia, haha!! Fint folk kommer sent


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback