varning för långt inlägg

konstaterat. modellande är jordens jävla skityrke. men pengar fick jag så värt var det.
ska dra storyn från början.

9.00 kom det en smink och hårstylist tillsammans med en svensk klädstylist. ca 20 min senare kommer det amerikaner + en svensk projektledare med frukost. smoothies och supergoda mackor och jag har nog aldrig blivit så mätt på frukost i hela mitt liv. anyways, det var 2 killar från usa som fotograferade. dom var som helan och halvan, helt jävla sjuka och bråkade om massor med småsaker osv. dom fotade mig med en jättegammal polaroidkamera (som ser ut som ett dragspel ungefär) bara för att se hur det skulle bli. sen fotade dom med vanlig systemkamera. tog 3-4 olika bilder i mitt rum.

11.00 packade vi ihop och skulle åka till spånga station. nere på gården möttes jag av ca 10 amerikaner till. snacka om att jag började freaka ur lite, haha. fick åka i någon super o-glammig minibuss till spånga station. jag posade med cykel på bron utanför stationen, och 1 miljard människor (kändes det som i alla fall) stod och kollade runt om och var jättenyfikna, och en amerikans klädstylist fick jaga bort folk hela tiden. det här var den enda gången på hela dagen jag faktiskt hade snygga kläder, snyggt hår och inte frös över huvud taget.

efter det här var det in i husbilen och byta kläder. fick värsta softikerade looken i håret, men det var väll okej. håret är ju min absolut största fåfänga och det var svårt som in i helvette (ursäktar språket) att koncentrera sig på att ta en snygg bild när man känner att håret ser för jävligt ut. tillbaka till ämnet. fick stå vid gatukiosken och dom köpte korv och läsk som alla drack och åt av så det skulle se ut som att jag ätit ifrån det. hehe. började frysa ungefär nu för jag hade jättetunna kläder och det blåste och var max +1 utomhus. så mellan att dom bytte kameror och ändrade på saker så kom den svenska klädstylisten och slängde på mig jackor, vantar, halsdukar u name it. och så stod hon och gnussade på mig för att jag skulle bli varm.

12.30 fick jag åka i husbilen till svandammen i sundbyberg. väl där kom hela teamet med skitgod mat dom beställt från något lunchställe på östermalm tror jag. det var broccoli/ruccola soppa och solrosbröd med färskost/ruccola/citron. svingott, alla måste äta det! heh. sen fick jag posa med ankor och buskar typ, och det var förjävla jobbigt för jag har typ fobi för ankor. och jag skulle mata dom och se värsta lycklig ut. svårt. men jag fick det att ske som sagt.

14.00
så skulle vi åka till ett ställe som produktionsbolaget hade valt ut. blev ju rätt så olycklig när jag fattade att vi skulle till gröna lund, eftersom det är vid vattnet = svinkallt. dom hade fixat så alla lampor osv utanför entrén lyste för att det skulle se bra ut på bild. stylisten satte upp mitt hår i 2 toffsar (!?) och jag har helt seriöst aldrig känt mig så ful i hela mitt liv tror jag. vi tog 1 miljard bilder kändes det som och jag frös röven av mig. haha när make-up bruden skulle fixa till mitt läppglans och jag skulle ni vet gnussa in det i läpparna så hade jag frusit så mycket att jag knappt kunde röra munnen. desutom var mina händer i princip gråa nu och jag fick absolut inte ha vantar för det kunde man absolut inte ha enligt amerikanerna. tack så jävla mycket.

sprang ut och in från husbilen och värmde mig i typ 30 sek mellan olika bilder. jag förstod först när jag satte mig i taxin hem hur mycket jag hade frusit, för jag kände världens smärta i hela kroppen bara för att man spänner ju kroppen som sune när man fryser. desutom blev jag jätteyr och trodde jag skulle spy men det var tydligen också bara för jag hade spännt mig så länge.

alla verkade jättenöjda med bilderna. jag skulle få en polaroidbild som ett minne, och dom sa att jag skulle få välja en men det fick jag inte. jag fick en när jag såg ut som en hamster, hade jordens plattaste och fulaste hår, och hade jordens största jacka på mig. ja - hamster som sagt.

jag hade ett par converse på mig i orginalfärgen (cremevita ungefär) på alla bilder. dom var helt nya. och fotografen smutsade ner dom bara för att han tyckte dom såg omänskliga ut när dom var helt rena, haha. så eftersom dom var smutsiga fick jag dom. yey.

btw, det var världens känsla att skriva på den där checken efteråt. alla borde få uppleva det.
haha.

Kommentarer
Postat av: misia

men kul :D får man se bilderna någonstans?

Postat av: misia

jaha, wooho ;) men när ungefär? bläää jag hade gett allt för att få åka hippiebuss med dig och vara fotoassisten åt amerikanaren hahah :D

2008-02-08 @ 19:41:34
URL: http://misia.blogg.se

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback