sverige ftw!

sverige sverige sverige. jag känner en hatkärlek till mitt land. och jag har börjat undra om jag verkligen är ensam angående denna kärlek.

tänk sverige. man kan dra lite på mungipan och småskratta åt hur patetiskt sverige egentligen är. vi svenska medborgare gör ju verkligen allt för att värna om vårat lands rykte. vi är lagom. och det är vi stolta över. även om vi inte vågar erkänna det.. för jag tror att till och med den största invandrarfamiljen i hela tensta dricker arla mellanmjölk.
men dom är ju trotts allt svenska medborgare.

jag får något pirr i magen när jag tänker på sverige. vi äter knäckebröd till våra måltider, åker till ikea varje söndag även om vi är ytterst medveta om att vi kommer få cirkulera på parkeringsplatsen i vad som känns som evigheter bara för att få hitta en plats nära ingången. vi äter köttbullar, sill, rödbetssallad, lax, skinka och ost vid jul - även om dessa svenska stoltheter inte över huvudtaget passar ihop med varandra. vi lever i extas när vi får gotta oss framför tv:n med chips, dipp och godis i flera lördagar på rad när melodifestivalen är på g. vi äter middag vid klockan 6. absolut inte senare än 7! då vänder vi ju på hela dygnet!!!!!!!!

och nu när jag skriver det här, skrattar jag. för visst är det lite pinsamt. sådär fisljummet lagom.
men man kan inget annat än att vara stolt och presentera sig som svensk utomlands.



Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback