Genomskådar



Skapar avtryck mot din panna
Så det finns lite utav mig på dig
Kontrasterna mellan du och jag
Är hårfin & jag hulkar ikapp med dem
Rosamt lägger du dig till rätta
Likt en melodi förvandlar du mig
Eller kanske bedrar, jag klarar inte av att se skillnaden
Jag är en nyinfångad ängsblomster
Ärrad men ändå orörd
Och du vet det, i varenda cell, i vartenda skratt
Utmattad ligger jag brevid dig och andas ikapp
Slukas av tystnaden
Mina tankar är bedövande
Friska nya tag, eller redan färdigspelat?
Jag vänder mig mot dig, strycker en lock från ditt ansikte
Vankar fram och tillbaka i sinnet
Är det här det jag vill, är du mitt kulturarv, är du min sanning?
Brottas med min egna rytm
Du är en plåsterförsedd själ, avsides syre
Jag är olycksbådande, vinglar på mina funderingar
Slukas utav en ocean
Döljer tafatt mitt bankande hjärta som tränger sig ut ur bröstkorgen
I sömn, vet att du inte ser insvept i dina drömmar
Men ändå skäms jag
Banden som vi skapat är inte längre njutbara, infinner ingen galopp
Jag genomskådar dig i sökandet på kärlekens ord

Skriven ikväll

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback