I'm in love


Denna fredag ska gå i njutningens budskap.

Jag vaknade vid tolv efter att ha snoozat från soluppgången.
Låg och lyssnade på ljudet från vägen, och en snarkande, tungt sovandes, person i rummet brevid.
Havregrynsgröt med banan & mjölk. Skulle kunna livnära mig på det.
Släpper allt sittandes i fönstret. Tappar tid och rum i sommarljuset.
Gör i ordning en chai-latte. Kryper upp i skuggan på balkonen, lapandes latte & sol.
Läser högt för mig själv ur en pocketbok baserat på ingenting.
Kanske någon taskig kärlek.
Stoppar fötterna i förstora skor, går besvärat till torget.
Köper körsbär i ett frukstånd, en ung man vill betala dom åt mig.
Går hem med skorna i handen och ett leende på läpparna.
Fint. Sommar alltså.

Kommentarer
Postat av: J

Låter underbart.

2008-08-07 @ 00:26:34

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback