Will you marry me?

Jag är bjuden på bröllop.
Som antagligen de flesta andra också är. Men jag får lite ångest i samma veva som inbjudan. Jag har bara varit på ett bröllop i hela mitt liv och då var jag tärna. Alltså behövde jag inte bestämma kläderna själv. Nu måste jag ha de ultimata kläderna, och den ännu mer ultimata presenten. Hur som haver. Jag vill se ut som en karamell. En pastellig sådan. Lite sagolik sådär.

Så när man blir bjuden på bröllop är det kanske inte så konstigt att man börjar fundera. Hur vill jag gifta mig? Vill jag gifta mig? Stort bröllop? Litet bröllop? Klassiskt? Jag vet att det är en lång väg dit, men det är då det är som roligast att drömma. Jag vill gifta mig i en vacker, stor, grön trädgård. Det ska vara ljusbeklädda träd, tusentals stora rislampor i alla möjliga färger, sockervadd, fina nostalgiska karuseller, blommande körsbärsträd, dammar med små vattenfall, rosa champagne. Brudklänningen ska vara kitchig, pastellig och tyll i tusentals lager... Ja, drömma var det ja.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback