Sängproblem


Jag är i behov av att prata med någon nu. Bara prata utan att tänka på vad jag egentligen säger.
Jag fick någon mini-släng av ångest igår när jag gick och la mig i min nya säng. Den är dubbelt så stor som den gamla. Först kunde jag knappt vänta innan jag blev trött, för allt jag ville var att lägga mig i min stora säng, vända, vrida och ta upp så mycket plats som möjligt.

Så gick jag och la mig. Det kändes tomt, som om någonting fattades. Och hela natten låg jag vaken och försökte somna. Det var omöjligt. När jag vände mig om och såg hur stor del av sängen som var orörd fick jag en klump i magen. Jag vill bara säga till alla, att oavsett om det är materiella ting eller känslomässiga beslut, så är gräset inte alltid grönare på andra sidan. Det här med sängen blev lite utav en metafor.

Ikväll kommer Alle hem från Frankriket, då ska det pratas så det står härliga till!

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback