My deep shade

image1075
Världens bästa bästis

Situationen är egentligen sinnessjuk, eller åtminstånde sinnesretande. Jag vet inte hur du & jag ska ta oss ur det här hela och välbehållna, men så länge man går hand i hand så löser allting sig. I alla dessa år, du har tagit andan ur mina lungor farligt många gånger, och jag har rest dig upp när du fallit. Min hand har alltid passat så bra i din och jag vet att jag finns i vartenda steg du tar, precis som du finns i mina.

Men självklart, det blir alltid fel någonstans på vägen, och vi tog helt enkelt inte hand om varandra så bra som vi borde ha gjort. Du är, och kommer alltid vara min största trygghet. Jag finner inga ord för hur tacksam jag är för allt vi gått igenom tillsammans, för alla skratt och tårar vi delat, hur många minnen vi har skapat och hur många ord vi viskat till varandra.

Självklart saknar jag att bara få vakna upp brevid dig, ruffsa om dig i håret, känna doften av kaffe & veta att jag får ligga brevid dig hela dagen. Jag kunde inte bli lyckligare än så just då. Men vi är bitterljuva, precis som alla gånger vi hämnats och bråkat om värdelösa nonsens-saker.

Jag förstår inte hur jag klarar av att stå här idag, längre ifrån dig än vad jag någonsin varit. Hela min värld är en ständig process där jag växer och försöker lära mig att leva utan dig. Varje dag är snäppet bättre än igår, men någonstans, har jag fastnat. För jag vill inte släppa. Vill inte sluta andas samma luft som dig och jag vill inte sluta att fläta mina fingrar i dina.

Fast jag vet, att när jag känner att hela världen kryper upp mot mig likt en hotfull mur så kan jag ta dig i handen, känna solen i nacken och veta, känna och uppleva den största kärlek jag någonsin kommer känna till. För mina tårar torkar i din närhet och du värmer mig likt inget annat. Jag har växt som människa och jag har lärt mig otroligt mycket om både trohet och otrohet. Jag kunde aldrig behövt mer. Önskar verkligen att orden för alla dessa känslor fanns till, och hade dom det, hade jag använt dom noggrant. Till väl utvalda personer. Som Emil.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback