Kvinnor

Jag skriver oftast om vackra pojkar i alla dess former, speciellt om såna som heter Emil, så jag hade tänkt skriva lite om kvinnor. Alltså, kvinnor är faktiskt fantastiska. Jag tycker kvinnor är väldigt vackra med rena drag, och under ytan döljer sig oftast en väldigt klok insida. Här är mina kvinnliga förebilder.


Sophie Zelmani
Jag började lyssna på hennes musik efter att jag läst en artikel om henne, där hon framstod som en väldigt jordnära person. Hon bor ute på landet i en stuga, och sina dagar låter hon rinna iväg med hjälp av keramik i sin egna drejstuga, hantverk i form av läder och gitarrspelning. Tycker att det är alldeles för få musiker idag som inte blir helt uppslukade av sin karriär. Trotts att Zelmani (som förövrigt är ett himlans fint efternamn) har sålt en halv miljon plattor, mår hon bäst av att göra krukor. Åh. Så himla fint och inspirerande.


Carolina Gynning
För att jag alltid känner igen mig i henne. Hon är den som utåt ser dum ut, och som oftast får folks fördommar riktade mot sig. I dagens sammhälle blir man väldigt hotad av tjejer som ser ut på ett visst sätt, som sedan visar sig vara smarta och mycket kloka. Det som även gör Carolina till min absoluta förebild är att hon gör på sitt sätt. Det spelar ingen roll vad folk gör eller ber henne att göra. Och man kan aldrig prata för mycket.


Angelina Jolie
Jag har väldigt länge haft svårt för henne som person. Men på senaste tiden när jag läst och sett intervjuer med henne, har jag förstått att alla dessa världens barn och välgörenhetsarbeten inte är något pr-fuffens. Det är av hjärtliga och av medkännande själ. Jag har personligen svårt för folk som inte kan hjälpa sina medmänniskor i t.ex katastrofer, hot och krig. Angelina reser över hela världen med budskapet att "hem är där hjärtat är", och jag kan inte annat än att hålla med.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh, det är någonting med Sophie Zelmani som får mig att bli påmind om tegan & sarah.

Postat av: J

angelinas ådror:|

2008-09-08 @ 22:02:07

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback