Bon weekend








Nu är det verkligen vår på riktigt! Igår morse var det storstädning utav balkongen, det luktade grus i hela kvarteret, jag gräddade pannkakor som till frukost som åts utomhus i solen, jag var ute med Effie för första gången, blev med sommarskor och så åt jag årets första GB glass. Jag kan inte vara ensam om att känna att jag svävar en decimeter över marken den här årstiden?

Idag har jag ätit pitepalt, det var lite konstigt men det gick ned. På det blev det 5 skålar fruktsallad och massvis med choklad. Och här sitter jag och känner mig inte det minsta mätt. Dessutom har Parisresan nu blivit framflyttad tills i höst, för både jag och mamma blev så himlans sugna på att åka till Barcelona. Sol, kultur, fina gränder, hav och marknader i ett. Finfint.


Kommentarer
Postat av: patricia

fint!

själv var jag på bio med min mamma, hihi!

mindreäntre

Postat av: patricia

åh, jag har också varit biosugen!

däremot har jag bara sett filmer som andra vill se, ingen som jag själv vill.

Konstigt nog är jag den ända av mina vänner som fortfarande tycker Leonardo DiCaprio är en av de vackraste männen på jorden, och därför är jag den enda som vill se den nya "Get togethern" med Kate Winslet.

Jag såg dock en mycket bra film idag; Män som hatar Kvinnor.

Om du ska på bio så borde du se den, hur bra som helst!

mindreäntre

2009-04-05 @ 22:55:47
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: patricia

åh, har du det?

Det roliga är dock att jag verkligen avskyr svenska filmer. Det finns verkligen få som jag faktiskt klarar av att se, men Män som hatar Kvinnor, den var helt sinnesjukt bra. Jag tror jag har fått smaken av min mamma, som liksom du är en sucker av Mikael, och svenska deckare över huvud taget.

Dock var det inte världens bästa tillstånd för mig att gå på bio idag. Jag tror att hela biografen hörde mig då jag diskret försökte hosta upp blockeringen i halsen som uppkom var femte minut. Det var verkligen jättepinsamt, men jag kunde knappt andas själv!



ja, de är så sjukt bra skådespelare båda två, och kemin mellan dem är så förtrollande att jag knappt kan koncentrera mig på någonting annat (jag talar då om Titanic). åh jag vill se den så illa, men ingen vill gå med mig!

mindreäntre

2009-04-05 @ 23:07:29
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Michaela

Fy vilka mysiga bilder! Livet känns himla mycket vackrare såhär års!

2009-04-05 @ 23:18:05
URL: http://michaelaandrea.wordpress.com
Postat av: patricia

åh, jag antar att jag borde säga "lyllos dig", jag är alltid den som måste gå med och se andras filmval, ibland så visar det sig vara värt pengarna, men på senaste tiden så får jag känslan av slöseri med pengar. jag tänker faktiskt vara ärlig och säga att "I taket lyser stjärnorna" var en av dem filmerna. Den var ju fin och så, men jag föredrar boken hellre, och från mitt perspektiv är den en sådan svensk film jag helst ställer längst in i bokhyllan än att ha framme.



Jag tänkte också på det tidigare idag, hur ens filmsmak kan skifta något otroligt från hur man är som person. Min nya musiklärare säger att man oftast kan få en bild av personen bara av att veta favoritfilmerna hos den...jag tror dock det är därför han och jag inte kommer så bra överens. Jag tror inte att hans uppfattning av min personlighet höll riktigt i längden, att jag inte "agerar" likt en person (vars favoritfilmer är Romeo&Julia och Brokeback mountain) skulle göra. hmm, hoppas du hängde med.

jag ska nog ta och sova nu.

måste ta igen den sömn som gått förlorat medans jag fortfarande kan.

God natt, sötnos.

mindreäntre

2009-04-05 @ 23:25:18
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här har vi fortfarande en massa snö...

//Kram C

2009-04-06 @ 07:06:54
Postat av: Caroline

Våren är här...wiho! Ninnisen är såå söt asså...skönt att Effie för första gången får känna riktigt gräs under fötterna...

2009-04-06 @ 08:05:09
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Sara Solvik

Jäklar vliken söt kanin:D

2009-04-06 @ 09:51:26
URL: http://sarasolvik.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, fluff! Jag minns när min Muffin var "liten och ny", han var yttepytte och dvärgkaninselen vi köpt var för stor när den var åtdragen till minsta storlek.

2009-04-06 @ 11:11:05
URL: http://sugartime.blogg.se/
Postat av: patricia

hihi, då lyssnar jag nog på dina ord mer än min musiklärares. Det är alltid han som har så konstiga förväntningar hos oss elever (det var också han som sade att jag inte agerade så som en,- quote - "romantiker"), helt galet.



ja, det kan ju också vara att bilden man fått av omgivningen och karaktärerna i boken är helt annorlunda än vad det visar sig vara i filmen, och att det på ett sätt kan förstöra det lilla man uppskattade av boken. Min bild av I taket Lyser Stjärnorna var totalt förvrängd till skillnad från den man fick av filmen. Jag anser att läsning är en av de mest kreativa saker vi kan göra, just för att ingens uppmålning av handlingen blir sig likt en annans.



jag har inte sett någon av de filmerna du nämnde, dock är jag riktigt sugen på att hyra Vicky Cristina Barcelona. Jag har hört att den ska vara riktigt enastående, och så känner man ju igen de felsta som spelar i den.

mindreäntre

2009-04-06 @ 16:10:00
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: patricia

ja, jag håller verkligen med dig, och en sak jag lärt mig är att man alltid har fel när det kommer till lärare. så om de fått en uppfattning av en så kan man inte göra så mycket till att ändra den.



så fort min plånbok tillåter så ska jag hyra den! Just nu så gapar plånboken tom, vilket är lite ångestframkallande eftersom jag ska till skåne på torsdag!

mindreäntre

2009-04-06 @ 18:32:35
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: patricia

oj, glömde säga att min musiklärare är en av de lärare som dömmer en helt fel, hihi!

2009-04-06 @ 18:33:26
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Lisa

fina bilder!

åh har du påsklov nu?

2009-04-06 @ 22:20:05
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: c

det går inte att läsa din blogg. hela är flyttat åt vänster så ja kan bara se högra halvan av bloggen. asirriterande, har aldrig varit så förut "/

2009-04-07 @ 09:50:48
Postat av: CaTTis

Fina bilder..=) Så söt kanin! Jag väntar med att ta dnia rubriker på fotona... har inte hittat några bra bilder...=/ Har lixom typ inga gamla bilder på datorn.. högst från -06 o de är inte så gammalt tycker ja!

2009-04-07 @ 11:48:02
URL: http://www.cattis.se.nu
Postat av: Jessica

sötis kanin :D btw, du är riktigt lik scarlet johansson :D

2009-04-09 @ 16:35:55
URL: http://byjessica.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback