Positivitet

Idag tycker jag att vi ska försöka bli lite positivare, så vi orkar stå ut med det här gråa slakvädret ända tills solen plötsligt värmer ryggen när man är påväg till skolan en lite finare dag. Såhär håller jag skenet uppe!

Kartlägg tankarna
När negativa tankar uppstår brukar jag fråga mig själv varför de uppstår just då. Är jag på något speciellt plan i livet där kärleken är ett taggit snår eller när skolpappren kväver mig om nätterna. Jag observerar dem och försöker reda ut dem, för att lära mig att inte gå sönder när liknande situation uppstår nästa gång.

Tolka saker annorlunda
Jag brukar alltid försöka att se saker ur en positiv vinkel, även om det kanske är något som framstår som negativt. Det går faktiskt att se någonting fint och bra i nästan allting. Du måste själv bestämma om du vill se ett glas halvfullt eller halvtomt. Lite klyschigt, men bara inställning tar en längre.

Sluta upp med alla men
Nästan alla säger "jag skulle vilja lära mig att vika origimi, men..". Byt ut men mot ett och till exempel. Bara det göra att man kommer ett steg närmare mål man sätter upp eller drömmar man målar upp på näthinnan.

Släpp det som går att släppa
Jag är en ältare. Men jag kan ta itu med saker och bestämma mig för någonting. Det är inte alla som kan eller klarar av det. Att älta och vara osäker i olika viktiga val är destruktivt. Det är bättre att släppa saker, gå vidare och faktiskt kunna må bra över det. Den där pojken var ändå inte värd dina tårar om han kysste någon annan bakom din rygg.

Tacksamhet
Saker som är självklara i ditt liv är lätt att tas för givet. Hälsan, ett bra jobb och fina vänner finns där - tror man. Njut av det du har, varje dag och se till att ständigt arbeta för att utvecka dig inom relationer. Det ger självförtroende, lycka, pirr i magen och ständig trygghet. Studier visar faktiskt att tacksamma personer är lyckligare än andra! Fint va?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ja de kan man kalla positivt inlägg hehe :)

Trevlig helg <3

Postat av: Jennie

Bra! Vi måste bli positivare :)

2009-02-06 @ 15:29:02
URL: http://unreal.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Lär mig, hur gör man! Jag är alltid så grymt negativ, till väldigt mkt iaf! Kram

2009-02-06 @ 20:35:10
URL: http://www.cattis.se.nu
Postat av: Ermelinda

japp.. men hennes musik kommer nog alltid hållas vid liv ändå.. PS: jag har en personlig blogg oxå, www.kattig.blogg.se



PS: LOVE din djupa fina blogg!

2009-02-07 @ 01:15:29
URL: http://themusic.blogg.se/
Postat av: stjärnflicka

Dina ord är som den svalkande brisen en varm sommardag!



Du inspirerar så otroligt mycket.

2009-02-07 @ 13:10:05
URL: http://moviescript.blogg.se/
Postat av: oli

:*

2009-02-07 @ 13:36:13
URL: http://oselander.blogg.se/
Postat av: Nela

Ema, ema, ema, ema! Du är så underbar som delar med dig av såna bra tips som gör vardagen enklare.

Tack tack tack!



2009-02-07 @ 14:05:32
URL: http://vrionela.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback