Frukostmuffins

Min Prins ligger och sover i min säng, och min mamma ligger i sin säng och sover ostört hon också. Jag älskar det här med att vara vaken helt ensam, för då kan jag knåpa ihop en helt fenomenal frukost. Apelsinjuice, nybakta bröd eller muffins, egen müsli, te, nybryggt kaffe, löskokta ägg.. Nu står ugnen på och värmer upp hela köket, och jag står redo i bara nattlinne och tofflor - det blir frukostmuffins!


Du behöver
3 dl vetemjöl
1 1/2 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 tsk salt
1 dl solrosfrö
2 rivna morötter
50 g margarin
2 dl filmjölk
(Solrosfrön kan bytas ut mot havregryn eller andra frön)

Såhär gör du
Sätt ugnen på 225°C. Blanda de torra ingredienserna. Blanda ner morötterna och margarinet med fingertopparna (eller använd elvisp, långsam fart med degkrokar). Blanda i filmjölken och arbeta snabbt ihop. Dela i 8-10 bitar, lägg i muffinsform eller muffinsplåt. Grädda ca 10-12 min eller tills de fått fin färg. Servera nygräddade med t ex färskost.

När det gäller tiden de ska grädda är jag inte helt säker på att det ska vara 10-12 min. Jag har nämligen antecknat två olika tider, den andra är 25 min, och jag misstänker att det är den tiden man ska följa... Så passa upp på dem lite grann.

Bild: danske

Kommentarer
Postat av: R

Frukostmuffins låter gött!...jag hade gissat att du skulle ha värsta systemkameran, så fina bilder du tar...se så fel man kan ha :)

Postat av: Madeleine

Ja himla mysigt att fixa en riktigt god frukost. Som t.ex scones ! måste göras nån dag !

2009-01-03 @ 19:09:59
URL: http://jennybe.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

SV: Np! Händer ikväll?

2009-01-03 @ 19:11:07
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: Ida

Finns det något härligare än att börja en morgon med att få vakna och tassa ut i huset och märka att man är först vaken och allt är tyst och lugnt. Tack för tips på muffinsen .

2009-01-03 @ 20:55:07
URL: http://allmydirtylittlesecrets.blogg.se/
Postat av: gudmor C

Älskade lilla Emmagumman... Om du bara visste vad jag har tänkt på dig under alla år som gått... Har läst igenom heeeela din blogg idag och jag är så ledsen över vad "hon" gjort dig...

Hör gärna av dig om du vill...



Kramar "gudmor" C

2009-01-03 @ 21:46:04
Postat av: Anonym

Jag har skrivit ett inlägg om dig... =0)



//C

2009-01-04 @ 00:03:54
Postat av: Anonym

Ja, det har du rätt i att han är skyldig till en hel del han med för han var/är vuxen och det är en förälders förbannade plikt att se till barnens bästa! Han skulle ha satt ner foten och krävt ändring!

Adda oss på msn om du vill, du har ju vår mail så kan vi prata vidare där...

2009-01-04 @ 11:35:31

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback