En tanke

Vad är skillnaden på att vara falsk och på att faktiskt bara vara en människa? Vart drar man en gräns mellan misstag och ren uppgjord falskhet? Finns det någon som vet eller är det bara åsikter begrundade på mest ingenting?

För hur många har inte hamnat i disskutioner och stormvindar bara för att man kanske valt höger när man skulle ha valt vänster? Det är orättvist på sätt och vis, det som en människa anser som ett snesteg och någonting som man kan lära sig av i livet, ser någon annan som en falsk och ytlig handling.

Jag tror man missar oerhört många fina människor genom sitt liv genom att bara basera en uppfattning på inget mer än tomma ord. Glöm aldrig det, att alla är värda en chans.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Håller helt med dig, nånting vi alla behöver tänka på! :)

Postat av: patricia

jag tror att det endast är en själv som kan veta om det man gjort var falskt eller ett simpelt misstag och jag tror att man måste vara värligt stark och ärlig i sig själv för att kunna veta det, kan vara därför det är så många som förnekar det hela tiden. Men samtidigt är det ingen annans rätt att ta det beslutet åt en, och speciellt inte påpeka det då den personen i fråga inte har någonting med handligen att göra.



jag hoppas att jag inte har missuppfattat någonting, och att du förstod vad jag menade.



(jag har hört att jag är "falsk" så många gånger - från en och samma person- att jag bara skrattar av att se ordet skriftligt. - ta mig inte fel, din tanke är ingenting att skratta åt, och det gjorde jag inte heller. det bara slog mig när jag skrev min kommentar till dig)

2009-07-13 @ 18:21:40
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: En äkta tanke

Jag anser att skillnaden ligger i om man har en baktanke eller inte. Visst gör vi människor fel, men att medvetet göra en annan person illa bakom ryggen,och sedan låtsas vara en annan person framför den är bara helt klart falskt. Även om det också kan ses som ett misstag.



Men visst alla människor förtjänar EN chans. För att bevisa att man själv insett misstaget och att man faktiskt har gjort fel.



Falska människor spelar på manipulering, "vanliga" människor som gör misstag har något som jag skulle kalla ånger.



Allt för mig//K

2009-07-13 @ 19:21:17
URL: http://onepurethought.blogg.se/
Postat av: ebba

tycker att K har rätt. gör man medvetet illa en annan människa är något fel.

men misstag gör precis varenda kotte.

2009-07-13 @ 20:22:45
URL: http://blixtensixtens.blogg.se/
Postat av: lolz

Vet du själv vad du pratar om?

Svammel och åter svammel, sluta förstöra mitt internet.

2009-07-13 @ 21:45:02
Postat av: Renée

tål att tänkas på.

2009-07-14 @ 21:19:05
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Caroline

Livet är en ständig balansgång mellan vad som är rätt o vad som är fel o ofta skiljer det sig från person till person...så det är inte lätt att göra rätt som människa!

2009-07-15 @ 20:57:02
URL: http://carromeller.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback