Det godaste just nu

Jag och Min Prins lagade så fasligt god mat för några dagar sen, kanske min nya favoriträtt! Och det var så himlans enkelt att den mest okunnigaste inom matlagning skulle klara av det. Laga det till era finaste mammor på mors dag på söndag vettja. Kommer garanterat att uppskattas. Så, här kommer världens godaste recept!


4 portioner
300 gram pasta
150 gram rökt skinka eller kalkon
3 dl tomatsås på burk
2 ½ dl Kelda Simply Cheese
1½ dl riven valfri ost
Färsk basilika (frivilligt)

Börja med att sätta ugnen på 250°. Koka sedan pastan och skär skinkan/kalkonen i strimlor. Låt pastan rinna av och blanda sedan ner tomatsås, ostsås och skinka/kalkon. Lägg det i smorda ugnssäkra portionsformar eller i en stor smord form. Strö till sist över osten och färsk basilika och gratinera i övre delen av ugnen ca 10 min. Ät med kärlek!


Kommentarer
Postat av: Johanna

åh, det lät jättegott! ;*



du borde få ett brev, vilken dag som helst!



hjärta!

Postat av: Martina

Det både såg ut och lät fruktansvärt gott!

2009-05-29 @ 10:00:00
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback