I'm a dreamer

För inte så länge sedan skrev jag om det här, så jag tänkte att jag nu ska skriva om en drömdag (realistisk), för det låter ju mycket mer fint och intressant än en vardag. Vardagen är rätt tråkig många gånger, så nu fokuserar vi på det lite finare.

09.00
Det är lördag. Jag vaknar upp hos min Prins, självklart. Hela dagen blir så mycket finare om man får vakna upp brevid någon man älskar, som kan hålla om en i morgonljuset och viska att du är finare än den här dagen någonsin kan bli. Vi ligger kvar och drar ett tag, kittlas, kysser varandra på ögonlocken och somnar nästan om igen.


10.00
Vi går upp barfota, i stora varma morgonrockar. Vi lagar frukost tillsammans, dinkelpannkakor, färska bär och Emil brygger kaffe som bara han kan. Vi sitter i köket och äter långsamt, bläddrar i dagstidningar och väntar på att hela huset ska fyllas av kaffedoft. Jag har en varm känsla i magen som skulle kunna få mig till vad som helst.

11.30
Vi går en promenad till ett närliggande torg. Det är höst, jag sparkar löv med mina kängor, solen värmer i ryggen och himlen är klarblå. Vi köper färskt bröd i ett konditori. Det finns inget bättre än nybakat bröd som är varmt och luktar sådär som bara nybakat kan dofta. Vi köper med oss färskost och örter, och går hem och gör iordning smörgåsar och i en stor termos (kanske en sånhär tjusig), brygger vi vitt körsbärsté.


13.00
Inlindade i halsdukar, stickade vantar och mössor cyklar vi iväg på Djurgården. Att cykla ger mig pirr i magen, speciellt om jag får trampa omkring på en gammal damcykel. När vi cyklat omkring så länge att jag knappt orkar mer, så sätter vi oss på en medtagen filt under ett stort träd. Ett pilträd kanske, om det hade varit sommar - utan tvekan ett blommande körsbärsträd. Vi äter smörgåsar, dricker för mycket te och tittar på förbipasserande människor. Det är det roligaste som finns! Speciellt om man fantiserar om vad dom sysslar med på dagarna och vad dom äter till middag.


15.00
Vi leder cyklarna till Skansen. Det är någonting med djur som gör mig så himla lycklig. De absolut finaste djuren i hela vida världen är tigrar och rådjur, det är lite svårt att hitta dem på Skansen, men jag nöjer mig med björnar och kattungar jag. Och ett rådjur i trädgården ibland. Jag vill ta med mig alla djur hem, och det går ju inte. Som tröst får jag karameller i en såndär fin pappersstrut.

18.00
Vi åker hem till min mormor & morfar. Mest för att dem alltid bjuder på så himla god mat & min morfar är så härlig. Han blir jag alltid glad av. Vi får saffran- & skaldjurssoppa med vitlöksbröd & äppelcider i kristallglas. Efter maten dukar min mormor fram mörk choklad och morfar brygger kaffe. Bara för att jag och min Prins är 'finbesök' maler han bönorna själv. Han gör det ibland.


21.00
Jag är så mätt att jag inte riktigt vet vart jag ska göra av mig själv. Jag och Emil tar tåget hem till honom igen. Jag somnar nästan flera gånger. Väl hemma så tappar vi upp ett skumbad & tänder hundratals ljus. Vi dricker varm choklad och pratar om allt fint under dagen. Jag har fortfarande fjärilar i magen.

23.00
Jag får helkroppsmassage med vaniljolja, i bakgrunden spelas Carla Brunis franska toner. Emil håller om mig tills han vet att jag sover djupt, och han smyger upp försiktigt för att inte väcka mig, och så förbereder han för att överaska mig med en dunderfrukost dagen efter!

Hur ser din drömdag ut?

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud va underbart. ja forstar inte hur du kan beskriva vissa saker sa fantastisk som du gor, med helt ratt ord som far mej att ma bra och bara le.

2008-10-23 @ 20:25:39
Postat av: J

Din blogg är ju helt otrolig. Finaste jag sett på länge. Så egen och söt. Jag kan inte sluta läsa och titta på alla vackra bilder.

Postat av: Jennie

åh vad härligt det låter!

du skriver så fint!

2008-10-29 @ 17:18:49
URL: http://sennie.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback