ema härskaren

jag har en dröm. en dröm om att bli jordens härskare.

och i mitt lilla rum som doftar någon salig blandning av te, fis, rökelser, sex och nytvättade lakan - ska jag sitta och smida planer över hur min övergång som härskare skulle se ut. och vad jag skulle göra.

för visst skulle världen bli roligare med mig som härskare?
alla män skulle vara tvingade till att ha en snopp-strumpa i form av rudolf med röda mulen under hela december. och alla kvinnor skulle vara tvingade till att se till att sin mans strumpa höll sig i schack.
sen varje måndag skulle jag tvinga alla till att gå klädd i färgade trikåer. kanske peruker också.
för måndagar brukar vara så tråkiga.

sen skulle jag ha maskerader. stora maskerader. dom som inte hade tänkt till riktigt noggrant skulle inte få komma in. så varje maskerad skulle man kunna gå och träffa elvis presley, george bush, bethoven och många fler.

istället för morgontidningar skulle jag dela ut små diktsamlingar. kanske skvallerblaskor på fredagar för ibland behöver man sånt. men vem läser egentligen metro och sthlm city noggrant? inte jag i alla fall.

sen skulle jag låta alla få klottra fritt. på utsedda ställen. speciellt i gråa tunnlar. klotter vs grått. klotter vinner defenitivt.

jag skulle nog också ta bort sl. sl gör ingen nytta i världen. eller jo - ser till att folk kommer för sent och i värsta fall kanske får sparken. jag skulle införa spårvagn i hela sverige! det är mysigt det. häst och vagn istället för buss och taxi. sagosverige.

men jag vet ju att detta aldrig kommer att inträffa. så jag får sitta i mitt lilla fis-tempel och erövra världen i mina tankar.

.. fast man vet ju aldrig, muhahahha


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback