Make my heart go OH!

Åh det finns så mycket här i världen som jag vill dela med mig av, saker jag gillar och så.
Jag skrev för någon vecka sedan vad jag blir knäsvag för angående utseende. Här kommer mer.

De som dansar som om ingen kollade
Sosso hade en video på sin blogg med en brud som dansade så fult. Men det såg så himla skönt, avslappnat och fritt ut. Oj vad glad jag skulle bli om jag var på en fest där inte alla tjejer dansade som om dom var rumänska horor.

Bok & tidningsläsare
Folk som läser överallt & hela tiden gör mig knäsvag. På något sätt säger den så mycket om människan. Boken alltså. Det är en liten verklighetsflykt för läsaren, och jag tycker det är så fint. Tidningsläsare på morgonen på både bussen & tågen känns så old school. Ärligt talat, för hur länge har vi inte läst tidningar? Coolt.

Nakna offentligt
Cred till er. Seriöst. Hur mycket celluliter, skavanker, fettvalkar & komplex man än har, så är man vackrast på sitt sätt. Och att kunna duscha offentligt på träningsplatser etc. är värt en eloge. Jag har själv väldigt svårt för det.

Samlare
Det är så roligt att träffa någon som samlar på någonting som verkligen betyder någonting för honom/henne. Sen så finns det ju inget roligare än att gå igenom en samling av någonting som någon annan äger. Det är precis som med böcker, det säger så mycket om personen. Jag vet inte hur många saker jag samlat på. Kapsyler, hjärtan, biljetter av olika slag, smycken, hårspännen, tvålar.. osv osv. Jag har inte hittat min grej än. Men det kommer.

Matkunskap
Att kunna mycket om mat, att veta vad som passar ihop och inte, att ens kunna slänga ihop en hel middag utan recept får mig alldeles knäsvag. Vägen till Emas kärlek går igenom magen.

Prata poetiskt vid rätt tillfällen
Det finns vissa som kan slänga ur sig världens mest fantastiska rad, från ingenstans. Vissa kan citera någonting ur princip varenda film. Det är också så jävla awsome. Att ha ett fantastiskt ordföråd känns på något sätt onödigt, men så himmla fint. Beundrar såna människor som är begåvade med ord. Jag kan skriva dom, men jag för 17 inte säga dem.

Ruffsigt hår, snygga skor & ciggariller
Ärligt talat. Om jag ser en kille med alla dessa tre nämnda, då faller jag. Inget snack om saken.
Okej, ciggaretter går också hem. Men det är något med de andra..

Snövit hy, röda läppar, mörkt hår & vilsna ögon
Ser man ut som snövit ska man aldrig vara ledsen. Snövit är väll idealet?

Fräknar
Seriously. Fräknar är nog det ultimata. Tänk en fräknig näsa. Fjärilarna exploderar lixom i magen! Eller en fräknig rygg, nacke, händer, ansikte.. Åh. Fanns det fräkne-piller skulle jag leva på dom. Min högsta önskan är fräknar. Jag tror jag hade 2 stycken för två sommrar sedan. Gud vad lycklig jag var då.

Indie-tjejer med systemkameror

Dom verkar så naiva, upptagna av livet & musiken. Dom är vilsna själar hela jävla bunten. Estet-fnask på hög nivå. Men jag älskar dom ändå. Jag blir alldeles till mig när jag hittar 100% indiebrudar på bilddagboken. Fråga inte varför för jag har ingen jävla aning.

Oväntade besök
Någon sitter och väntar på dig utanför dörren när du kommer hem, det ringer på dörren mitt på dagen en söndag, eller mitt i natten en fredag. Det är så groteskt romantiskt. Vem det än är. Det är någon egen sorts kärlek dom här oväntade besöken. Det ligger någonting bakom dom.

Franska
Oh. Jag blir knäsvag

Körsbärsträd
Dom måste vara från en annan planet. Något vackrare kan inte existera (?). Min dröm är att få åka till Kina, gå i någon allé när dom blommar som mest, och sedan lägga mig ned i gräset, vänta på att blommorna blir till bär & sen ska jag äta så många körsbär jag bara kan - och samla alla kärnor i munnen.

.. och tusen saker till. Men jag måste spara lite på krutet.

Kommentarer
Postat av: H

jag håller verkligen med.



specielt våga släppa loss på dansgolvet, som om man verkligen tyckte att det var kul och inte försökte vara sexig till varje pris.



och att prata poetiskt, jag har en kompis som verkligen är sådan som du förklarade, hon är en femtonårig poet. hur coolt är inte det?



och oväntade besök. visst känner man sig älskad när någon kommer bara för att säga hej eller prta lite? det är ju helt underbart. <3



det växer ett jättestort körsbärsträd i våran trädgård, precis utanför mitt fönster. jag kan sitta i timmar på våren och bara förundras över hur vackert det är.



tänk så mycket härligt det finns. synd att vi nästan bara uppmärksammar det som är dåligt..



vilken lång kommentar det blev, hihi. :)




Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback