Måste rycka upp mig lite

Jag är verkligen i två olika världar just nu.
Ena sekunden är jag världens lyckligaste människa och jag tänker hela dagarna på vilken
tur jag har som är omringad (omringad?) av många som älskar mig, att jag har bra betyg,
jag är en bra människa, på min framtid när jag ska ha massor med kattungar, rådjur & moppsar,
och så vidare.

Andra sekunden känns allt skit. Fattar inte vad som får mig att gå omkring och ens orka leva.
Allt känns tomt, fel, trist, onödigt och bara dödens. Det är något som ständigt saknas.

Och när det är såhär så skriver jag. Jag skriver på allt som kommer i min väg.
Post-it lappar, block, kalendrar, dagboken, idag skrev jag till & med på toalettpapper.
Det är inte alltid betydelsefulla meningar, ibland är det bara massor med o-igenomtänkta
ord. Ibland skriver jag inte ens, utan ritar någonting.

Sen så kommer jag på den briljanta idén. Jag har en blogg. Jag klassas som bloggerska.
Varför inte dela med sig lite? Och så skriver jag ett helt inlägg. Innan jag publicerar,
granskar jag det minst hundra gånger, för att sedan konstatera att det bara är skit.

Så raderar jag allting igen och loggar ut.

Kommentarer
Postat av: aaaxxellllll

tråkigt liv du skulle ha om du skulle levt som världens lyckligaste med alla osm älskar dig, bra betyg, bra människa(?) osv:D men samtidigt tråkigt om du skule ha skit liv där allt e tomt, fel, trist, onödigt osv... det är ju perfekt att kombinera dom båda;) klaga inte:D

2008-02-17 @ 23:04:37

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback