Konditori


Vet ni vad jag saknar i Stockholm? Ett café, eller snarare ett konditori, som inte är helt besatta av att vara moderna, eller inriktade på en speciell målgrupp, take-away-kaffe-kåta eller liknande. Jag vill hitta ett konditori med stora fönster som flagnar av vit färg, utanför står nylackade bänkar och trängs mellan små nyponbuskar, pioner eller andra blommor som sprider glädje. Ett konditori där man kan låna en bok, kanske läsa en 3 dagars för gammal tidning medans man har ångest över vilket te man ska välja, det finns ju nästan lite för många. Och så står dom i så galet fina burkar, tillgängliga så man kan lukta på dom. På borden står det småkakor upplagda på porslins-kakfat. Utanför sitter söder-tanterna och röker sina extra långa ciggaretter medans de äter prinsesstårta. I ett hörn har vilsna katter samlats för att dricka grädde ur ett djupt fat utav skirt porslin. 

Jag får väl nöja mig med Waynes coffee. Illa.


Kommentarer
Postat av: julia

café string! det är iallafall närmare det du letar efter än waynes..

Postat av: julia

jo, det är det, men det är ju helt galet mysigt ändå!

2008-06-18 @ 15:51:38
URL: http://sushi.blogg.se/
Postat av: Elin

Har du varit på sturekatten? Supermysigt cafe! <3

2008-06-18 @ 16:31:53

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback