Avslappning

image793
Ni som hängt med ett tag vet att jag blir avslappnad av att klämma finnar och att nypa i armhålan. Vet att det låter lagom fresh, därför så ska jag berätta en annan avslappningsgrej som är great, och som antagligen kan få eran någorlunda förvridna bild av mig att ändras.

Matlagningsprogram. Ärligt talat finns det nog inget bättre. Jag kanske är den enda 15 åringen (kanske enda människan över huvud taget?) som ser fram emot matlagningsprogram. Jag känner till alla, inget snack om saken. Det är så underbart att se hur kreativa människor slänger ihop saker på några sekunder. Man avundas, man dregglar, man drömmer. Och har ni tänkt på att kockar och såna som jobbar med mat alltid är så jädrans posetiva? Dom tycker att "åh är inte räkorna riktigt söta?" eller "se så den bruna chokladkrämen bryter av fint med den rödrosa sylten!". Haha, tycker det är så härligt, hur man kan uppskatta mat på ett annat sätt än när man har den i munnen, det är mysigt och härligt på alla sätt och vis.

Så till alla som behöver relaxa lite, kanske ta en paus från läxor.. You name it.
Gå och lägg dig i soffan och kolla på t.ex Rachel Ray, Nigella eller Leila bakar (bäst!)
Kan garantera att hela världen kommer bli mycket skönare att leva i.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Rachel Ray är ju skitmysig! Alltid så exalterad över allting, sen så är det ju inte bara matlagning heller :) brukar se om jag får chansen, haha.

2008-03-03 @ 19:14:52
Postat av: misia

bah håller med. jag blir helt till mig när de skriker "WHIPP IT, yes the little eggjoke, whipp iiiiit!!!"


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback