Dofter

Det är en gasläcka i mitt rum. Närmare bestämt en lillasyster som har gaser i magen.
Då kan man inte låta bli att tänka på saker som luktar himmel.

Jag älskar doften efter nyklippt gräs, och när det precis har slutat regna. Det luktar så fräscht.
Och så nytvättade kläder, när mamma håller på att hänga upp dom på tork.
Sen finns det kanske ingen bättre doft än när man eldar löv på hösten, oftast är det en dag då nästan
alla gör det, och det luktar mysigt i hela Spånga. Då pirrar det i hela kroppen.
Jag älskar doften av kardemumma, för det påminner mig om världens finaste pojke.
Nyplockade, nyutslaga blommor, speciellt rosor, pioner, liljor och lavendel. Åh.
Vanilj är den bästa doften och smaken, speciellt när jag kramar om Sosso riktigt hårt och tar ett djupt andetag och känner att hon har Kenzo på sig. Mmmh.
Julafton också. Då luktar det apelsiner, nejlikor, pepparkakor och saffran.
Skog, nybakat, saltvatten, pojkvännens lakan, nygrillat.. Listan på väldoftande saker kan göras oändlig.

Man känner att man lever när det luktar gott.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback