Om jag var man

image1024
Ibland funderar jag över hur det skulle vara att vara man.

Om jag var man skulle jag odla skägg, dricka svart kaffe, urinera under stora träd, kyssa rödhåriga flickor, vara besatt av suduko, älska rostat bröd och bröst.

Och så skulle jag heta Adrian, eller kanske Kasper. Varje morgon skulle jag stiga upp för att sedan ta en kopp (svart) kaffe på altanen medans jag bläddrar igenom morgontidningen snabbt, så snabbt att jag skulle ha trycksvärta lite var stans. Sen skulle jag strunta i mitt hår, för morgonruffs är finast, och så skulle jag sätta mig på cykeln och cykla över en äng, som jag cyklar över varje morgon. I öronen har jag inte musik, utan franska. Franska fraser som jag så fint härmar när jag cyklar över ängen. På vägen stannar jag på ett café nere på gatan och köper yttligare en kaffe, och kanske en baguette om jag är hungrig. Sen cyklar jag igenom Stockholm, eller kanske är det Göteborg, och flirtar med vackra flickor som sedan får skjuss hem på min pakethållare.

Pakethållare, vilket snajsigt ord för övrigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har en finfin blogg ska du veta. keep it up :)

2008-05-13 @ 23:16:35

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback