Bara i smyg


Idag har jag tittat på Lotta på Bråkmakargatan. Det är någon grej jag fått för mig på senaste tiden, att titta på Astrid Lindgrenfilmer. Men vad gör det? Det är underbart och jag blir så nostalgisk. Just Lotta-filmerna är så idylliska. Hur dom bor i ett litet gult hus, äter middagar i ett snirkligt & ljust lusthus, springer omkring i rutiga klänningar, knästrumpor och lackskor på kullerstensgränder, cyklar runt på rostiga cyklar i kvarteret, sitter på staketet och filosofierar och flätar varandras hår. Jag blir varm! Fin fint.

Madicken var inte heller så länge sedan

Kommentarer
Postat av: Erica

Men honung då <3

vet inte riktigt vad jag ska säga (a)

jag kan nog bara sitta här och vänta i min ensamhet tills du har tid, stackars jag :(

Postat av: Erica

aj! oj va det kändes att läsa det där, blir faktiskt nästan tårögd, jag fick en nostalgiCHOCK, det var som en.. jag vet inte vad, det bara högg till i bröstet.

Vet du att när jag var liten så älskade jag Lotta och jag var lik henne på pricken, och jag fick en röd lackväska när jag fyllde år och då var jag den lyckligaste flickan på jorden för att Lotta på bråkmakargatan hade minsann en likadan.

2008-10-09 @ 21:54:59
URL: http://ericaskrika.blogg.se/
Postat av: cassie

fin blogg :)

2008-10-11 @ 18:46:46
URL: http://whatilike.webblogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback