Cottage


Jag skulle vilja ha en koja. En träkoja. Ute i någon fin skogsdunge, omringad av massor med pilträd, blomstrande buskar och träd som doftar sagor och sommar. Jag skulle odla egna växter, dricka te på fönsterkarmen och mata fåglarna med solrosfrön. Varje gång jag kände mig tom skulle jag smita iväg till kojan, och jag skulle alltid ha någonting nytt för mig. Kanske måla hela kojan rosa, eller bygga ett litet snirkligt staket. Aldrig skulle någon få komma dit, det skulle förstöra hela magin med att bara vara mitt.

Fast en koja gjord av filtar, stolar och madrasser som luktar källare vore väl också något. Om det finns en vacker pojke att kyssa, ljus att tända och diktsamlingar att läsa. Då skulle lyckan vara gjord.

Följ min blogg med bloggkoll

Kommentarer
Postat av: cecilius

svarre: billie är väl en liten poike?

vi borde nästan låta dom bli lite kära och få världenssötaste kaninisungar. för han är också lilla chinchilla på pälsen? eller hur det nu är.





ärsåhimlahemsktsugenpådet :D

Postat av: julia

sött hus!

2008-10-30 @ 12:44:20
URL: http://amilo.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback