På min gata

Där bor det en äldre dam. Hon bor längst ned i trapphuset och hon har en fantastisk liten veranda utanför. Varje vår så blommar den i alla möjliga färger, och hon sitter ofta och läser morgontidningen i en virkad korgstol som hänger vid verandan. Och så har hon en katt. Min drömkatt, en svartvit persier med gräddnos. Dom är rätt lika, katten & tanten.

Vissa morgonar, när solen värmer redan vid åttaslaget på morgonen, står hon ute på gräset och yogar, katten ligger brevid, självklart. Dessutom byter hon hårfärg rätt ofta. Just nu har hon en rätt frän röd färg, som jag gärna själv skulle vilja ha. På vintern ser jag inte så mycket av varken henne eller katten, men när den första snön har fallit, då ligger den som ett kyligt kristalltäcke över hennes lilla inhängnad.

Jag vill bli som henne när jag är tant.

Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv´; so true.

Postat av: erica

du skriver ju så fint att man blir avundsjuk!

2008-09-19 @ 13:41:06
URL: http://ericaskrika.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback