Om att önska


Jag fick en kommentar idag. En kommentar som fick mig att stanna upp & tänka till. En kommentar som satte sig i magen och också på näthinnan. Att någons liv kan kännas mer värdelöst för att jag och även många andra, har prinsar att pussa på om dagarna och som om nätterna värmer ens sängar med både kärlek & kroppsvärme. På något sätt är det orättvist, att inte alla kan ha någon att lukta i hårbotten när världen känns grå & meningslös. Men åh andra sidan dör ingen ensam.

Men sen kom jag att tänka på en sak. Att personen som kommenterade detta, har nog ett flertal saker av vad jag skulle vilja ha mer av i mitt liv. Kanske en mamma som kan baka, för det kan inte min. Eller en katt som ligger i fotändan av sängen när man vaknar för tidigt och inte kan somna om. Det har inte jag, och även om jag önskar att jag hade både en mamma som kan baka kakor & en katt som spinner så mycket att jag också känner att mitt liv är lite dåligt ibland, så vet jag. Jag vet att någon gång i framtiden kommer jag antagligen få ha en katt, och min mamma kommer nog med tiden lära sig baka - när hon har provat allting annat som hon anser viktigare än nybakta bullar.

Det kommer komma en dag när du & din prins firar 6 månader, när hela din kropp spritter av lycka och du är alledeles rodnande utav endorfiner, när du flätar dina fingrar i någon annans hand & när du sätter på två koppar kaffe istället för en.
En prins kommer till er alla. Jag lovar er det, nu igen, med hela mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: olivia

ja, det var helt okej. vad fint. tack.

Postat av: amanda

okej jag blev tårögd

2008-09-23 @ 09:26:26
URL: http://fernqvist.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, man blir så glad av det du skriver :)

2008-09-23 @ 21:43:55
URL: http://emlu.webblogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback