hälsa för mig

fick en kommentar av clara att jag skulle kunna skriva om vad hälsa är för mig, vad det betyder,
och vad jag har för åsikter om hälsan i sammhället. er önskan är min lag!

image510


för mig är hälsa en balans mellan att må bra mentalt och fysiskt. jag tror inte man kan skriva ett schema med mat och träning för maxad hälsa och ge ut till alla (såna som brukar stå i tidningar osv). eftersom alla är olika uppskattar vi olika saker och det vi uppskattar behöver vi för att må bra. att bara leva på grönsaker och fettsnål kost hela tiden mår ingen normal människa bra av. men att äta bra måltider, med mycket frukt & grönt är nyckeln tycker jag. äter man bra i det stora hela - mår man bra. jag älskar t.ex alla former av mjukglass och så älskar jag mörk choklad och ibland blir jag grymt sugen på lösgodis. om jag bara skulle ignorera det för att det inte är det mest hälsosamma att stoppa i sig, hur bra skulle jag må psykiskt då?

min hälsa är det viktigaste för mig eftersom det viktigaste jag har är mig. jag ska leva i den här kroppen, med dom här tankarna i den här hjärnan och då är det lika bra att se till att man mår bra. och för folk som tror att människor som är naturligt smala och lever på skit är bättre än att vara mullig och leva hälsosamt, har fel. det är vetenskapligt bevisat att de som lever sunt och mår bra i sig själva, mår bättre i längden.

ska skriva mera om sammhället senare. men nu ska jag iväg till jakan på typ julkväll, höhö.
visserligen har jag matteprov imorgon. men plugga är ju inte så viktigt..



Kommentarer
Postat av: Clara

Oh, tack! Jag ser fram emot fortsättningen...

2007-11-29 @ 20:09:07
Postat av: liisalajnen

vad har hänt med tjejens rumpa på bilden?

Postat av: Edina

Hälsa är det bästa som finns :)

2007-12-05 @ 18:50:52
URL: http://escadas.blogg.se

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback