hudhuskurer

antar att inte alla har råd med dyra spa-behandlingar och hårinpackningar,
ansiktsmasker osv var och varannan dag. så skriver ner lite BILLIGA knep här.

image500

mot fet hy/acne

blanda citron med balsamsvinäger och äggula - lägg som mask och låt verka i 30 min.
blanda citron och babypuder till en jämn smet - lägg som mask.
när du känner att en finne är på väg, dutta på äppelcidervinäger.
ät nyttigt. det är a och o för en bra hy.

mot torr hy
använd jojobaolja eller mandelolja för att återfukta hyn. olivolja är för fet,
och har en tendens att inte bli upptagen av huden helt.
tävtta in ansiktet för ofta då det torkas ut lättare. återfukta alltid efter tvätt!

när man lägger en mask kan det vara bäst att ånga ansiktet innan,
då porerna öppnas och tar in masken bättre. ånga - mask - tvätta - smörj.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Att vara så operared för att se ut som en vanlig trött människa är väl inget å ha som förebild?
ha det bra :)

Postat av: Josephine

ja herregud ja!
jag har heller aldrig sagt att du inte får tycka att hon är snygg. allt jag började med var att jag lätt skulle banga på att se ut som henne.
Ha ett bra liv du :)

2007-11-18 @ 17:22:30
URL: http://josepheene.blogg.se

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback