nyskriven

var ett tag sen jag skrev en dikt, och en grej jag har fastnat för är dikter/låtar med namn, alltså speciellt tillängnade åt personer. så jag gav det ett försök men vet inte riktigt om den blev så bra. kommentera gärna. peace

hösten skulle härifrån
jag kunde nästan höra vinterns mörker söka sig upp runt mig.
jag satt ensam och gav mig tid till ingenting men det var som att natten redan sett mig och
min tomhet och tystheten & mörkret visste vad jag behövde mer än jag själv.

emil du kunde inte komma mer passande.
det var när gatorna låg tysta, när jag inte längre uppskattade dens tysthet
som du log och  värmde upp hela mig.
nu sjunger natten stilla och jag känner mig så trygg när du håller om mig
för jag skakar av världens trasiga moral, motsatsen till den du har.

emil, nyss fick jag lyssna till ditt skratt
nyss fick jag höra att jag var din


jag skulle kunna göra vad som helst.
för emil, mitt förtroende har du och mitt hjärta i din hand,
jag skulle aldrig säga nej, för emil vi kan klara vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Caty

tråkig.
varför jämt dystra o hemska o dikter som handlar om att klara sig, du har det bättre ställt i livet än miljoner andra, skriv en dikt om DET.

2007-09-17 @ 16:11:25
Postat av: Linn

ja, sant juu

2007-09-17 @ 21:20:02
Postat av: misia

vet inte, tycker det lät lite konstigt med emil hela tiden, kanske låter bättre om man avslutar en mening med emil istället. hm vet verkligen iten


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback