Linnea i målarens trädgård



Jag lärde mig läsa när jag var 4, och jag minns att en av de första böckerna jag läste var Linnea i målarens trädgård. Linnea reste till Paris till Monets trädgård, och om jag minns rätt så hade Linnea alltid med sig en hemlig låda som innehöll hemliga saker. Jag hade alltid små lådor med olika ting i när jag var liten och en har jag kvar en idag. I den finns en gammal enkrona, ett karamellpapper från Spanien, en död nattfjäril som jag hittade i Vännersborg, en vit sten från en strand någonstans i världen, en flera hundra år gammal kapsyl som jag grävde upp på mitt landställe för 10 år sedan och en kartonghållare från Starbucks, New York. Det var det sista som fick ta plats i min låda, den kanske bör fyllas på.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Helt underbart vackert!!:D


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback