motivation del 1

image629
det är många där ute som vill sätta fart på sina nyårslöften nu. men de flesta saknar motivation för att ta det första steget. därför tänker jag nu berätta om vad som skapar motivation i 2 delar.

motivation kan först och främst delas upp i 2 grupper. inre & yttre motivation.
om du tränar för upplevelse & personlig utveckling - då drivs du av inre motivation.
om du istället tränar för t.ex pengar eller social acceptans - drivs du av yttre.

så hur kan man då motiveras? det enklaste är defenitivt att ha ett mål, t.ex gå ner något kilo,
springa den där milen, kunna klättra i berg på någon utomlandsresa osv..
sen måste man komma överens med sig själv om man vill drivas av inre/yttre motivation.

nu är det bara att tänka framåt. hur ska jag kunna nå målen? hur långt tid har jag på mig?
de flesta tycker nog det är rätt jobbigt att gå från stillasittande till upp & springa varje morgon.
ett bra tips då är att belöna sig själv. t.ex för varje ny kilometer du springer
lägg undan pengar till någonting du vill ha -
och när du nått (t.ex) milen så köper du dig någonting du uppskattar.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback