Inför sommaren

Har haft hemma-spa ikväll. Peelat fötterna, målat naglarna och kurat hyn i ansiktet.
Vet inte om det är för att jag har ångest. För skolan och så. För att det kommande dagarna kommer vara ett helvette. Det blir lätt så då. Att jag tränar mycket och tar hand om mig själv. Nu svammlar jag, ska komma till saken.

Hemma-spa
1. Ånga ansiktet
2. Lägg ansiktsmask
3. Badda med mjölk
4. Smörj

Gör såhär
1. Jag brukar koka upp färska björklöv tillsammans med mineralsalt i en stor kastrull. När det börjat koka sänker jag värmen och håller huvudet över kastrullens ånga, med en ren frotéhandduk över huvudet, i ca 10 minuter.
2. Sen gör jag en ansiktsmask av honung, citron, mineralsalt och yoghurt som jag skrubbar med lätt innan jag låter den verka tills den torkat. ca 10 minuter här också.
3. Sen baddar jag med vanlig mjölk, för att lugna ned hyn.
4. Det är jättesuperduper-viktigt att smörja med en fuktgivande kräm efter att man ångat och haft mask. Jag använder Garnier som är lagom fet och som återfuktar mycket.

Kom ihåg
Att resultat inte visas om du inte lever hälsosamt. Man vårdar inte sin hy endast från utsidan, utan insidan är minst lika viktig. Om inte viktigare. Drick mycket vatten, grönt & vitt te och se till att alltid smörja in dig med solskyddsfaktor nu under sommaren.


Kommentarer
Postat av: Leslie

Åh vad mysigt, jag tidde att jag var den enda som använder mjölk och skrubbar med bl.a. salt och citron. Alltid roligt att använda det som finns i köket.

Har du läst ÖrtSPA boken. om du gillar göra egna produkter och eftersom att du gillar läsa så rekomenderar jag den.


Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback