La Garconne

Nu när mitt liv slängt in mig i någon slags koma av fina hemsidor och vackra ting så känner jag att gravitationen håller mig ned av en anledning. Jag måste blogga om det som kommer i min väg. Plötsligt kommer det inspiration från alla håll och kanter, och det gör mig ingenting.
image844
Jag måste ha sparat den här sidan för kanske vad som känns för hundra år sedan. Men fantastisk är den! Jag har ju en förkärlek till 50-talsklänningar, enkelt, stilrent men ändå unikt. Och den här sidan var fabuloso.
La Garconne heter den. Jag blir alldeles salig av plagg och smycken som är av det här slaget. Det är sånt här som gör att jag tror att jag egentligen borde vara född ett annat århundrade. Och det är i kläder som dessa jag vill dansa nätterna varma i franska små städer för att sedan ligga och hångla med världens finaste pojke ända in i gryningen.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Graviditeten eller gravitationen?

2008-03-26 @ 01:51:27

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback