Marie Antoinette

Om jag skulle få vara någon för en dag så skulle jag vilja vara Marie Antoinette.
Jag skulle bara ha riktigt komplicerade och speciallsydda karamellfärgade klänningar på mig, med gräddliknande krås och frasiga lager. Morgon, middag, kväll. Och så skulle jag ha en stor fransk, öppen balkong där jag kunde sitta och äta fina bakelser hela kvällarna medans jag lyssnade på fransk musik. Jag skulle ha med mig mina mopsar Lily Bluebell & Pixie Lovesong överallt. På helgerna och kvällarna skulle jag umgås med mina väninnor, och jag var alltid lite finare än dom (hehe). Så skulle jag vingla hem fnissig och ostadig av rosa champange och chokladlikörer på ett par omänskligt perfektionerade skor. Jag ska bada i fontäner, ha tonvis med puder, äppelkinder, röda läppar och lockiga håruppsättningar.
image809
Ibland får jag faktiskt för mig att jag har varit Marie Antoinette. Jag känner mig som henne i själen.
Hela hovet skrockade väl åt henne när hon passerade. Hon hade nog rykten som kallades duga.




Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback