Musikläxa

image803
(bild
här)

När jag ändå är inne på musik måste jag skriva av mig lite.
Vi har musikläxa. Man ska skriva en egen protest-song. Protest sång för de som inte förstår bättre.
Eller film musik. Piece of cake trodde jag. Men jag har ångrat mig nu.

Det verkar så lätt för alla små svarta indieband och sockerrosa popbrudar att slänga ihop lite musik.
Plink plonk på vise versa instrument och komma upp med lite smart text så vips, en riktig plåga.
Men jag kan inte. Jag vet knappt vad ackord är och jag kan defenitivt inte läsa noter.
Vad tror min musiklärare att vi (jag) är egentligen? Högskoleelever? Utbildade musikanter?

I såna här lägen skulle det passa bra att säga att musik inte borde finnas.
Men fy 17 vad jag skulle ångra mig om jag uttryckte mig så.

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback