Vive la france

Just nu skulle jag göra vad som helst för att få åka till Paris. Det finns ingen annan stans jag heldre vill vara. Det är sant, fast jag aldrig har varit där. Men det känns som det är en stad
som skulle passa så bra ihop med mig.
image816
(bild
här)
Jag skulle ligga på en rutig filt vid någon ismakfallande & tjusig byggnad på en vacker gata med kullerstenar och små konditorier. Så skulle jag äta vitlöksbröd & dricka rosévin. Jag skulle kunna muta någon ruffsig, nätt, kille med raspig röst med jordgubbar (kanske kyssar) för att han skulle sjunga fina franska sånger för mig. Självklart skulle jag bara gå omkring i fina gräddbakelse-klänningar som jag så fint kallar dem för. Och så skulle jag ha pärlörhängen för det ger skorpioner tur. Och i Frankrike passar pärlor så bra tycker jag.

Kommentarer
Postat av: misia

åh jag är skorpion och jag har pärlörhängen hela tiden, glad jag blir! synd att det inte funkar baraaaaaaa

Postat av: Hajar

Har inget liv nu så kolla igenom din blogg även om jag säkert läst förut^^ Har vart i paris ett par gånger och det är lätt en av jordens finaste städer som du redan vet och du måste måste åka dit någon gång och ta en massa underbara bilder som staden är prefekt för och gå upp tidigt på morgonen, känna doften från bageriet (som man verkligen gör, ingen myt verkligen inte), köpa varma choklad croisanter, sätta dig på en parkbänk och kolla upp på alla fina balkonger med pelagoner. Helt enkelt ett stort måste i livet :D

2008-06-20 @ 23:04:14
URL: http://enrosaradio.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback