Barn är underbara

Ur boken "Barns tankar om mormor och morfar och farmor och farfar"


"Det bästa med mormor & morfar är att de aldrig kommer att skilja sig"
"Jag tycker att det är kul att spela spel med morfar, för då vet jag hur det känns att vinna"
"Det är inte alltid så bra att vara hos mormor och morfar, för man blir så tjock då"
"Gamla människor har alltid köpt upp alla pengar när man går påskkärring"
"Hos min farmor får vi 10 glassar om vi frågar 10 gånger"
"Skillnaden mellan en mormor & en farmor är att farmodern är mycket gamlare"
"Förr i tiden drog de ner papper ifrån träden och lärde sig att skriva"
"När man hamnar på vårdhem får man en ålderdom"
"Ålderdom betyder evighet"
"När man blir gammal får håret samma färg som hjärnan har"
"Gamla människor dansar inte, dom bara går sådär lite runt"

Åh:
"Hos farmor och farfar luktar det som om man var ute på landet"
& "min mormor har fått rynkor för att hon har badat för mycket"

Kommentarer
Postat av: mli

men ÅH, himla sött det där.

Postat av: mli

men ÅH, himla sött det där.

2008-10-05 @ 19:11:53
URL: http://emiliez.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback